יום שישי, 15 בספטמבר 2017

פנייה רגשית ופניה שכלית בפרסומות

פנייה רגשית

בפנייה רגשית המוען בפרסומת מנסה למכור לצופים את המוצר בעזרת הצגה רגשית של המוצר שלו.
בפנייה זו המוען מבין שהיתרון של המוצר שלו שייך לחוויות השימוש או לתועלת הרגשית שהמוצר והשימוש בו מוביל.
בגישה זאת המטרה היא להשאיר אצל הצופה, הנמען, רושם חיובי על המוצר שיוביל בשלב מאוחר יותר לקניית המוצר.
בפרסומות עם פנייה רגשית נראה שימוש רב בהומור ובמוזיקה נעימה לצד שימוש בהפחדה ובסיסמאות שיפנו לרגש שלנו.

ישנם 3 היבטים שונים לפנייה רגשית:

פרסום מאיים – המפרסם משתמש בפחד ואיום בתהליך השכנוע, זאת בכדי להוציא את הצרכן מאדישותו ולגרום לו חרדה אם לא יקנה את המוצר ובכך מעודד את הצרכן לפעולה.

פרסום הומוריסטי - ההומור מעורר בדרך-כלל את תשומת ליבו של הצרכן וממקד אותה אל הפרסומת ואל קבלת המסר שמועבר בה. הרדיו, הטלוויזיה והקולנוע הם ערוצי הפרסום המתאימים מאוד לפרסומת הומוריסטית. צורות הומוריסטיות שונות בהם נעשה שימוש במטרה לזכור את שם המותג או ליצור אווירה חיובית סביב המסר הפרסומי.

פרסום מיני - תפיסת המוצר והקשרו למסר מיני יוצרים העדפות וחיזוק כוונות רכישה. רמזים ארוטיים, יותר או פחות מפורשים הפכו לחלק בלתי נפרד כמעט מן הפרסומת.

הפרסומת שבחרתי


פרסומת זו עונה על הקריטריונים של פנייה רגשית בהיבט של פרסום הומוריסטי. בפרסומת מוצגת דמות הומוריסטית מהתכנית "אנחנו במפה" יחד עם דמויות מהסדרה "משחקי הכס". המפרסם פונה לצופים בצורה רגשית, עם הדמויות שככל הנראה הצופה מכיר ועם בדיחות כביכול דרכן הוא מעביר את המסר שלו 'אם הייתם מוציאים שלג מהאוזניים, הייתם שומעים שHBO הגיעה לHOT.

פנייה שכלית

גישה זו מבוססת על ניסיון לשכנע ולהעביר מידע על פעולתו של המוצר, התועלת העולה ממנו ויתרונותיו הברורים. בדרך כלל באמצעות טיעונים ישירים והסברים ברורים ולעיתים אף נתונים השוואתיים. גישה זו משלבת אינפורמציה רבה על המוצר. פנייה לשם עיבוד מידע, הסבר עובדתי, סיבות הגיוניות. מתמקדת בטובתו האישית של הקהל ומראה לו שהמוצר ייצור את התועלת המובטחת לו.

הפרסומת שבחרתי



פרסומת זו עונה על הקריטריונים של פנייה שכלית. היא מביאה עובדות בשטח בנוגע למשחת השיניים המפורסמת. המפרסם מציג את היתרונות של משחת השיניים וכך מביא לקהל את "האפשרות הטובה ביותר" בשבילו.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה